Saturday, April 2, 2011

Menghampiri had

Mengekori Waja CPS kepunyaan Pegawai Penyiasat (seperti yang tertera kat bumper belakang) otw balik Perak semalam. Polis (polis la kot) pun bawak berdesup camtu, siap mencilok antara lane kat hiway tuh.. per citer. Kalau patrol car mungkin la (dalam ssenario hi pursuit).. tapi ni mungkin dia saja2 nak layan boring kot. Mulanya tengok keta ni memang lane kanan, tapi xde la nak laju sampai >160kmj, tapi bila aku dah duk belakang dia... wah dengan pantas terus memecut.. hahahaha.. CPS pikap mmg agak slow tapi top dia leh gak tahan ler leh reach 180 tu, kene plak Auto. Kiranya 2-3 kali gak ler adegan potong-memotong menyilang lane..last sekali dia sangkut kat area exit Labu kot mungkin silap perkiraan dia (lagipun kat situ memang agak pack skit trafik, so kalau silap perkiraan masa potong silang lane ni memang duk belakang la). Bukan niat nak lumba pun, dah jadi habit aku duk belakang keta laju ni, bukan apa...depa2 ni la yang akan bukak laluan bila trafik xberapa lancar. Selalunya keta2 laju ni depa akan bukak lampu (selalunya bukak hi beam)..so aku ikut jer la blkg dia tuh..senang skit la. Agak2 dah lama sangat follow, aku plak take over. Gitu la kisahnyer. Tapi kalau yang laju tu keta2 mewah (Bimmer ker, Merc ker, Audi ker)..depa ni xdelah kisah sgt ada org follow rapat. Yang ampehnyer keta2 laju yang seangkatan dan datang daripada kilang yang sama.. yang ni memula dia konon2 pecut bila ada org follow rapat, pastu kat depan slow lagi..pastu pecut lagi (nak bakar line la tuh).. sori beb, jenis driver camni memang aku follow, bagi dia chance buat camtu..bila ada peluang, memang aku tinggal terus (xkira la skill apa aku pakai masa drive kat hiway time tuh..legal ker illegal, as long as tak follow driver perasan yang kunun kete dia power sesangat). Mengganggu konsentrasi pemanduan aku jer.


* Gambar kurang memuaskan

No comments:

Post a Comment