Wednesday, November 24, 2010

Apa ada kat dalam....


SAFC 2 Imamura Edition..

Saja xde keje aku bukak benda ni. Jangan tanya apa fungsi benda ni..korang google la sendiri. Aku cuma nak tengok dan juga nak buat sedikit personal marking, bukan apa..kot2 benda ni kene curik nanti (harrap2 xde la), so senang la nak trace. Aku penah amalkan kaedah ni kat walkman aku dan ianya sungguh berkesan (ni cerita dulu2 la sebagai contoh jer).

Jadi..inilah apa yang ada kat dalam isi perut piggyback nih..

VFD screen (before)


VFD screen (after). Aku buh tinted merah...jangan tanya kenapa


Bahagian belakang circuit board


Made in Japan (ori la kiranya yer?)


Serial number (ada guna ker?)


Personal marking yang aku buat


Nak lukis 4 leaf clover..tapi salah la plak...hahahha


Dah buat sedikit kajian dan telitian serta perubahan, aku pasang balik la. Ejas VFD brightness pada maximum pun xberapa nampak bila siang, kalau malam ok la (buka nak tengok sangat pun reading dia tiap masa). Yang pastinya nombor dan angka tu kaler merah ..


Yang membezakan versi ni dengan versi hitam dan biru selain kaler housing adalah 'opening ceremony' dia..tu jer..yang lain fungsi sama jek.

No comments:

Post a Comment