Wednesday, April 1, 2009

Beginning


Hmmm.. asalnya aku create blog ni adalah untuk suka-suka jer. So kalau korang nak baca, baca ler..kalau xnak baca, tgk je la gambo..

Kisahnyer bermula bila aku beli kereta satria ni (xsilap ujung tahun 2004) dengan kapasiti enjin 1.3cc yang pastinya bernadikan 4G13P..carb plak tu, ok ler dr xder apa langsung. Kereta ni didaftarkan pada tahun 1996 dan aku adalah pemilik ke 3 kot kalau xsilap (termasuk nama tokey used car tu ler). Beli pun melalui kawan aku sbb aku malas (masa pun xder time tu, bz), tapi yg penting downpayment murah; itu yang aku pesan siap-siap kat dia. Kondisi kereta ni pada mulanya memang stendet tahap dewa, kiranya memang tahap kereta keluar kilang. Satu jer kelebihan yang aku nampak (dan menjadi penyelamat) kereta ni ada SRS airbag. Aku xpasti ler sama ada ianya untuk keluaran tempatan atau import tapi yang pastinya bila aku try tanya sesapa, ramai yang xpercaya 1.3 leh ada SRS. Kalau ada yang percaya pun, diaorang percaya cuma stereng tu mungkin owner asal dah tukar. Tapi bila tengok kat dalam glovebox tu ada sticker yang menyatakan memang kereta ni ada sistem tu. Aku pun xambik kisah semua tu, janji kereta ni boleh bergerak. Hanya 2 gambar ni saja yang mana aku dah start tambah sikit2 macam skirt mugen, spoiler cyborg, lips ala2 putra, grill dan juga eyelid. Perubahan terpaksa dibuat sedikit demi sedikit disebabkan kekurangan masa untuk berjalan2 ke kedai aksesori dan juga kekurangan dana, maklumlah kerja kerajaan kena tunggu time gaji baru meriah. Masa ni aku lebih tumpukan pada penampilan luaran sebab aku xberapa reti bab2 nak modify ataupun usik bahagian enjin. Yang penting bila aku tnegok jer kereta ni dari luar, xde la macam kereta yang amoi tua bawak dengan xbuang lagi tapak itik.





No comments:

Post a Comment