Wednesday, April 1, 2009

Theme


Bila dah masuk bulan ketiga, penampilan kereta ni makin bertambah lain . Bodykit aku masukkan bodykit GTi tapi masih mengekalkan skirt dan spoiler terdahulu (rojak ler kiranya). Semua material bodykit ni adalah fiber (time tu PU xglamer lagi). Bila dah complete pasang, aku hantar kedai cat. Mulanya aku mintak cat kaler putih Honda tu (putih apa ntah namanya) tapi mungkin disebabkan tokey tu konpius, dibubuh nyer kereta tu kaler pearl white. Kos keseluruhan cat body ada ler dalam 2k lebih sikit. Aku pun xkisah ler asalkan kaler tu xputih macam Proton punya putih (lama-lama jadik putih telur). Fikir punya fikir tetiba aku dapat idea untuk memberi tema pada kereta aku ni. So aku guna tema watak kartun favourite aku 'Transformers' yang lebih menjurus kepada watak jahat (decepticon). Xder pikir panjang aku pun pegi kedai stiker (Konzo sticker) tempah logo decepticon untuk bubuh kat bonet depan tu. Kos siap pasang stiker tu cecah gak 3 ratus lebih, tapi disebabkan ingin kelainan, apa sangat lah dengan jumlah tu. Stiker ni aku guna jenis yang reflect, so bila malam dia punya effect tu nmpk lain la skit. Satu lagi aksesori tambahan yang aku letak adalah underbody neon (time tu tengah gila pasal Fast and Furious nyer movie). Kosnya pun boleh tahan juga, 4 batang neon siap pasang 3 ratus lebih. Kaler asal neon tu adalah pink (sbb order merah xder stok), jadi aku balut tiub tu dengan tinted merah. Bercerita bahagian dalaman pulak, seat depan belakang aku dah tukar. Seat depan tukar guna AE101 punya, manakala belakang guna mirage cyborg punya. Harga seat depan trade in dengan yang asal dalam 250 jer, sama gak dengan seat belakang. Sistem audio asal aku tukar mula-mula dengan player Mohawk, 2 ch Amp (1000w), 2 ch Amp (600w), 2 x 12" Subwoofer, component sumernya brand Alfa Linear dengan kos keseluruhan mencecah 2k lebih. Lepas tu xlama aku tukar plak subwoofer 12"Bazooka (Double Voice Coil) tapi disebabkan amp xlarat nak support, aku tukar lagi dengan subwoofer 12" Mohawk Red series (DVC jugak) tapi kali ni amp pun aku tukar juga (Mohawk 800w). Cukup la dengan 2 ch punya, nak beli monoblok mahal sangat. Time ni aku belanja gila-gila, ye la sebab masih bujang lagik.

No comments:

Post a Comment