Saturday, April 11, 2009

Reborn

Awal tahun 2008 bermulalah episod lain di mana setelah selama beberapa bulan kehilangan kereta yang lama tu, aku mencari pengganti plak. Kali ni memang aku nekad kalau nak cari pun model yang sama tapi yang pasti enjin mesti dah di'convert'. Pilihan utama tentulah bernadikan 1.6 mivec. Akhirnya dapat gak jumpa last2 kat used car area......cheras kot..ntah aku lupa. Kereta tahun, model lebih kurang sama macam yang dulu tapi bezanya cuma enjin tu ler. Lain2 stendet cuma ada sikit2 brg yg dah ditukar macam driver side full bucket (Bride), passenger side semi bucket (Cap Ayam) dan juga spoiler ikan pari.

Bila semua urusan jualbeli dah settle, perkara pertama dalam kepala aku..ubahsuai. Antara yang terawal diubahsuai:

1. Hood mivec
2. Seat guna seat kereta lama.
3. Spoiler mivec
4. Headlamp Eagle Eye
5. GTi (fiber) bumper belakang

ni ler benda paling awal aku tukar.

No comments:

Post a Comment